У будинку та в інтер'єрі є дві найважливіші деталі – Місце та Людина. Решта – прикладні речі. Є люди та місця, поряд з якими зовсім неможливо уявити щось зі скла та металу. І є зовсім протилежне. Стиль не може бути метою – він може бути лише інструментом, що підкреслює найкраще у Людині та Місті.
Але як інструмент, стиль має бути бездоганним. Тому, працюючи над будинком в італійських мотивах, ми перекреслюємо Альберті та розбираємо сотні фотографій італійських містечок. Наш стиль – це використання кращого, що було вигадано для вираження емоцій у матеріалі від Вітрувія до постмодерністів для конкретної Людини та конкретного Місця.
Все в будинку та в інтер'єрі має викликати емоції. І вони мають бути справжніми, не «під…». Ми не віримо в маркетинг, який каже, що можна зробити красу універсальною, під кожну «групу споживачів». Ми не працюємо із групами. Ми працюємо індивідуально.
Не можна оточувати людину неживими предметами, які не викликають у неї відчуттів простора. Не можна бездумно підробляти стиль чи матеріал, тому що не можна підробити наші почуття. Все має бути справжнім. Так створюватиметься і Ваш будинок, і Ваш інтер'єр.
Ми не працюємо із сучасними стилістиками, типу «Hi-Tech». Наша спеціалізація – це традиційні стилістики. Чим традиційні стилістики відрізняються від стилістик типу «Hi-Tech»?
Незалежно від стилю, архітектор будинку завжди вирішує однакові завдання – забезпечення комфортного функціоналу, тобто. зручного виконання частих, і не дуже, дій, пов'язаних із відпочинком, вихованням дітей, роботою, навчанням та обслуговуванням домочадців.
Відрізняється проектування естетики. Суть естетики сучасного будинку – робота з простором (складні планування, урізані найрізноманітнішим чином один в одного і в навколишній ландшафт обсяги приміщень, зв'язок внутрішнього та зовнішнього простору), високотехнологічні матеріали бездоганної «машинної» якості та інженерне обладнання, що робить будинок інтерактивним. Ми можемо, не перебуваючи вдома, зі смартфона увімкнути сауну, змінити температуру приміщень, переглянути запис відеоспостереження.
Естетика традиційного будинку в іншому. Традиційний будинок будують люди, які прагнуть створити атмосферу стабільності, надійності, впевненості у завтрашньому дні, непорушності сімейних цінностей. Це те «розумне, добре і вічне», яке непідвладне впливу змін. Це будинок – контрастний нашому сьогодні. Будинок зі своєю унікальною та неповторною атмосферою. Щоб ніхто з гостей не міг сказати на кшталт: «Ух-ти, двері – як у кабінеті нашого директора!».
Його естетична суть – не вразити, не здивувати і не дати зв'язок із усім світом, а запросити, сховати, захистити, утихомирити, допомогти, навчити. Так-так, навчити! Традиційна архітектура дуже символічна. Вона сповнена історій. І можливо, а таке бувало з нашими замовниками, лежачи на дивані Ви замислитеся, звідки походить цей візерунок або чому саме ця деталь така. І це відкриє для Вас та для Ваших близьких ще один світ!
У цьому вся різниця. У першому випадку архітектор проектує емоційний зміст будинку, підбираючи спецефекти та технології, а у другому – працюючи з ремісничим, рукотворним підходом, створюючи органічну легенду та образ для конкретного власника та місця.
Доти, доки будуть актуальними поняття «затишний куточок», «родове гніздо» або «сімейне вогнище», попит на такі будинки буде. Ви можете собі уявити родове гніздо у стилі постмодернізму? Ми – ні)
Немає якоїсь однієї загальноприйнятої класифікації стилістик. Ми працюємо в етнічних стилях, наприклад: французький колоніальний, американський колоніальний, шале, прованс і т.д.; у класичних стилістиках, наприклад: ренесанс, класицизм, ампір, бароко тощо; в історичних стилістиках - це, власне, класичні стилістики, які у кожному регіоні «обростали» місцевими деталями, підганяли у конкретній місцевості будівельні матеріали та майстрів.
До таких стилів можна віднести готику, а в Англії називали стиль - Тюдор, по правлячій у ті часи династії, ренесанс, бароко, класицизм, ампір, ар-нуво, так називався стиль модерн у Франції, в Росії - власне модерн, в Італії - Ліберті, в Німеччині - югендстиль і т.д.
Основні складнощі у проектуванні та будівництві будинків в історичних та етнічних стилістиках полягають у реалістичній (автентичній) передачі естетики цих стилів. При цьому має бути збережений звичний сучасному користувачеві комфорт та функціонал.
Неможливо передати атмосферу французького сільського будинку, штукатуривши його стіни «короїдом» з «Епіцентру». Нам недоступні ремісники, які зберегли традиції виробництва архітектурних виробів та меблів. Важко знайти майстрів зі смаком, навіть на прості роботи – штукатурку чи традиційну цегляну кладку.
У нас немає блошиних ринків, на яких можна було б купити двері, вікна, кам'яні та дерев'яні деталі старих будівель. Технології та масове виробництво взяли гору над майстерністю та індивідуальністю.
Усе це доводиться відтворювати. Підбирати та розбирати по деталях аналоги – вже зведені колись будинки, зразки стилю, з'ясовувати природу цих деталей та проектувати їх як тоді. Вивчати традиційні для різних регіонів та стилів прийоми цегляної кладки та штукатурки, їздимо кар'єрами, столярними майстернями та цегельними заводами, підбираючи відповідний матеріал, експериментувати разом із робітниками зі складами фарб та штукатурок, домагаючись необхідного ефекту.
Наступний етап і наступна складність – разом з інженерами зробити традиційний за естетикою будинок досконалим та комфортним в експлуатації, не руйнуючи його образ.
Цілком окреме, і вкрай непросте завдання – зробити будинок з таким підходом розумним за вартістю. Немає жодних проблем, щоб привезти з-за кордону і матеріали та майстрів. Але вартість такої споруди буде зовсім нерозумною. Та й не все насправді можна привезти. Ми вміємо вирішувати і це завдання!
Ми не паперові архітектори. Наш офіс завалений зразками цегли, каміння, черепиці та безлічі архітектурних деталей, з яких ми робимо наші будинки, і серед них немає двох однакових. Основний наш час проходить у пошуках «правильних» матеріалів, підрядників та на будівельному майданчику. Ми архітектори, що будують. Це вимагає великих витрат праці, самовідданості, професіоналізму та любові до справи, яку ти робиш, та людей, для яких робиш!